Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Te nowe szybkie EZT-y szybciej zbuduje Newag niż Pesa, bo ich Impulks już prawie ma takie osiągi - prawie 226 km/h
A tymczasem z cytowanego przez Ciebie artykułu najważniejsze jest to:
Do 2030 roku PKP Intercity ma ogłosić przetargi taborowe na łączną kwotę 19 miliardów złotych. Przewiduj się zakup 500 nowych wagonów (dostosowanych do prędkości 200 km/h) oraz modernizację kolejnych 500 (160 km/h i 200 km/h). W kwestii modernizacji wagonów, poszczególne zamówienia na remont jednostek przypadną różnym zakładom – a w Polsce jest ich sporo.
PKP Intercity ma również kupić 63 wielosystemowych lokomotyw, z opcją na 32 kolejnych – na co przetarg ma zostać ogłoszony jeszcze w tym roku. Możemy się domyślać, że Newag byłby zainteresowany takim przetargiem, oferując swoje Griffiny – a to oznaczałoby rekordowe zamówienie dla nowosądeckiego producenta.