Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Forum ma w zamyśle służyć komunikacji między inwestorami, chcącymi zasięgać wzajemnych inspiracji. Pojawiający się tutaj użytkownicy niemal na pewno zainwestowali swój kapitał z bardziej lub mniej uzasadnioną wiarą w zwrot z inwestycji. Spotkamy tutaj opinie ludzi wierzących w to, że będzie lepiej, aby sprzedać lub że będzie przejściowo gorzej, aby kupić, tak więc przypuszczenia osób wierzących w scenariusze wzrostowe lub spadkowe, publikowane na forum pod wpływem emocji - pozbawione są obiektywności. Za każdą niemal opinią opublikowaną na forum Bankier stoją osoby, które sądzą, że choć zainwestowali w dobry projekt, należy go za wszelką cenę chwalić, albo bronić przed uderzającymi falami krytyki, które popłyną w końcu z drugiej strony - od osób, które z kolei choć istotnie skrytykują True Games, to będą robić to w pokrętny sposób, usiłując wpływać na innych tak, by w rzeczywistości obniżyć cenę nabycia waloru mocno przez nich pożądanego.
Krytykanci pozwolą sobie zatem na w większości pozbawioną argumentów - emocjonalną krucjatę w celu odbicia atrakcyjnych w ich mniemaniu akcji. Wkrótce z krytykujących, jako posiadacze akcji, zamienią się już w pochlebców spółki, a giełdowa wycena niezależnie do której grupy wstrzeli się w swoich wypowiedziach inwestor – zweryfikuje krańcową, najwyższą wartość przedsiębiorstwa w ujęciu historycznym. Będzie to szczyt notowań, który trwa zawsze jedynie kilka sekund i warto o tym pamiętać.
Do tych szczytów na wykresie odwołają się potem technicy i pirotechnicy - osoby dla których fundamenty i tak nie będą przedstawiać większego znaczenia. Będziemy obserwowali tutaj na forum z biegiem tygodni wyłącznie sprzeczne interpretacje po części entuzjastów i sceptyków, jednych od fundamentów, a innych od analizy technicznej, trafią się także osoby z zaburzeniami, słowem – zajdą tu procesy, które są nieodłączne wzrostowi popularności spółki. W podobny sposób artyści, których popularność rośnie zdobywają swoich fanów i krytyków, bo któryś muzyk zawsze sprzeda więcej płyt od pozostałych. Wychodząc ponad innych dochodzi do zaburzenia równowagi środowiska, dlatego zawsze znajdzie się ktoś, komu nie będzie to odpowiadać. Gdy zapala się nowa gwiazda, inne przygasają w oczach. Podobnie na rynku jedne spółki zyskują na popularności kosztem pozostałych, choćby w branży. W odpowiedzi na to pojawiają się krytykanci, ale i entuzjaści. Ktoś zyskuje, a ktoś traci poczucie bezpieczeństwa i stąd niezdarna ekspresja inwestorów, wyłania na forach chaos i koncerty wyzwisk. Wszystkie emocjonalne tematy, które pojawią się na dziale forum True Games będą niczym więcej, niż obliczonymi na wprowadzenie w błąd gniotami, napisanymi bez polotu i tak naprawdę bez treści. Nie dowiemy się wiele od sceptyków i entuzjastów.
Zamiast chwalić własną lub krytykować cudzą inwestycję - zachęcam, by zabrać odmienny głos - wpasować się narracją do najmniej licznej grupy inwestorów, którzy podają fakty poparte źródłami: danymi i literaturą. Wkładu tego rodzaju nie sposób zakwestionować. Nie próbujmy więc bronić True Games inaczej, niż pisząc prawdę, która broni się sama i która w skali mikroekonomicznej obroni także wycenę waloru w perspektywie długoterminowej.
Pamiętajmy, że na giełdzie kupujemy przeważnie przyszłość, a nie stan obecny. Osoby chcące zawierać mniej ryzykowne transakcje inwestują dywidendowo, albo orientują się bardziej w stronę WIGów, które ze swej specyfiki przejawiają niższą zmienność i pełną płynność, przechowując wartość kapitału efektywniej, niż spółki notowane na rynku alternatywnym New Connect. Każdy inwestor decydujący się położyć swój kapitał na New Connect podejmuje wyższą stopę ryzyka, ale i statystycznie uprawdopodabnia wyższy zysk w razie powodzenia inwestycji, niż można się go spodziewać po zwrocie na WIGach.
Każdy kto czyta ten temat, a szerzej inwestuje na GPW ma więc w sobie zdrową lub niezdrową chciwość. Zdrowa chciwość bierze odpowiedzialność za własne decyzje inwestycyjne, niezdrowa chciwość zawsze znajdzie winnych straty wokół siebie. Pamiętajmy, by nie inwestować, zanim nie uzdrowimy naszej osobistej chciwości.
Na giełdzie istnieje proste prawo - brak postępów w projektach skutkuje regresem wyceny, więc nasza w dużej mierze uzależniona od intuicji zdolność prawidłowej oceny opłacalności wejścia w inwestycję na danym poziomie - zdecyduje, czy w perspektywie będziemy posiadaczami akcji droższych, czy tańszych w stosunku do ceny ich nabycia. Z drugiej strony sukcesy pozwalają przesuwać wartość wyceny przedsiębiorstwa wyżej, a przecież jako akcjonariusze - chcemy być wyżej. Nie pomożemy sobie w tym lepiej, niż edukacją i wymianą rzetelnych spostrzeżeń. Z uwagą będę śledził tematy na forum, odznaczające się merytoryką w zamian oddając ze swojej strony taki sam wkład.
Oportunizm inwestorski uruchamia w uczestnikach rynku pokazową sympatię do tego co się posiada jak i równie pokazową antypatię do tego, czego się pożąda, a chce nabyć po atrakcyjnej cenie, więc przygotujmy się na chwalców i utyskujących, którzy będą zaśmiecali ten dział forum. Warto to zaznaczyć, korzystając jeszcze przez jakiś czas z bezruchu, który obecnie widać w dziale KK Herbal, która już niebawem przejmie spółkę True Games Syndicate wraz z projektami, nową nazwą jak i zasobami.
Pamiętajmy jednak, że dobra reputacja projektu jest czynnikiem cenotwórczym dla akcji, które stoją za przedsięwzięciem. Każdy z nas może handlować udziałami w True Games. Debiut na giełdzie poprzez odwrotne przejęcie tego studia produkcji gier pozwala nam na zakup jakiejś części udziału w tym przedsiębiorstwie.
Mamy pewną dogodność, ponieważ odwrotne przejęcie True Games przez KK Herbal dotyczy bardzo młodej spółki z czystym kontem, bo powstałej w maju zeszłego roku. True Games SA jest spółką akcyjną obecnie pozostającą jeszcze poza giełdą. 85% udziałowcem jest Movie Games, czyli grupa kapitałowa będąca strukturą biznesową, skupiającą spółki zajmujące się zwłaszcza produkcją niestandardowych symulatorów. 15% pozostałych akcji True Games SA, należy do Panów Wojciecha „Sokoła” Sosnowskiego oraz Michała „Małolata” Kaplińskiego. Pierwszego nie trzeba przedstawiać, bo jest jednym z najzdolniejszych polskich artystów sceny hip-hopowej, wyróżnianym przedsiębiorcą, oraz współwłaścicielem i założycielem dochodowej marki PROSTO. Kanał Pana Sosnowskiego na platformie you tube zebrał obecnie około 2 miliardy wyświetleń. Wydany przez Niego w 2019 roku album: „Wojtek Sokół” był najlepiej sprzedającą się płytą polskiego wykonawcy w I półroczu 2019 r. przed takimi artystami jak O.S.T.R., czy Dawid Podsiadło. Pan Sosnowski to jeden z topowych artystów w Polsce, a Jego ostatnia płyta która znalazła miliony odbiorców na różnych platformach, była przedsięwzięciem solowym. Twórczość „Sokoła” ma dalej potężny wpływ na młode pokolenie. Jego kolega po fachu, również uzdolniony artysta hip-hopowy, Pan Michał „Małolat” Kapliński był kluczowym konsultantem w najbardziej dochodowym jak dotąd przedsięwzięciu Movie Games. Pan Kapliński współtworzył grę Drug Dealer Simulator, której sukces poskutkował zwielokrotnieniem wyceny całej grupy Movie Games spod 100 mln pln do około 350 mln pln w szczytowym okresie, a obecnie między innymi wcześniejszy sukces gry Drug Dealer Simulator i przyszłościowe projekty utrzymują wartość wyceny grupy Movie Games na maksimach przy poziomie 300 mln pln kapitalizacji.
Brat Pana Kaplińskiego to również znany w Polsce artysta hip-hopowy „Pezet”. Wspomniani artyści, jak i prawie cała scena hip-hopowa w Polsce - wyraża artystyczną narrację poświęconą tematom związanym zwłaszcza z życiem w wielkich miastach i nierzadko uliczną rzeczywistością. To twórczość przesiąknięta buntem, sprzeciwem na niegodne warunki życia, ale i twórczość podszyta ambicjami w dążeniu do bogactwa i lepszego statusu, utrzymaniu takich wartości jak przyjaźń i rodzina nierzadko w tym celu poprzez słuszne wyjęcie się spod prawa.
Tematyka gier studia True Games Syndicate nie będzie daleko odbiegała od przedmiotu tej narracji artystycznej związanej z uniwersum ulicznym, a najbliższy co do czasu globalnej premiery produkt - „Gangster Simulator”, ma wirtualnie oddawać rzeczywistość gangstera, skupionego na dążeniu do dominacji w środowisku oraz samorozwoju na drodze kryminalnej. Gangster Simulator w zamyśle twórców, będzie skierowany także do kilkuset tysięcy odbiorców gry Drug Dealer Simulator (DDS), największego jak dotąd sukcesu Movie Games, który wygenerował znakomite wyniki sprzedażowe i pokrył nakłady wytworzenia już po 30 minutach od premiery na platformie Steam.
Nowa gra zaoferuje znacznie bardziej rozbudowany świat oraz możliwości w wirtualnym zarządzaniu gangiem i karierą przestępczą, niż w DDS. Warto zwrócić uwagę jak dobrze dobranymi ambasadorami projektu „Gangster Simulator” są Panowie Sosnowski z Kaplińskim, których artystyczne osiągnięcia są przynajmniej w części kojarzone, jako emanujące narracją zbieżną do tematyki projektów studia True Games, o którym w wywiadzie dla platformy Comparic, największy obecnie akcjonariusz Pan Maciej Nowak powiedział 25.01, że w ramach uniwersum ulicznego, powstaną we współpracy True Games z partnerami krajowymi oraz zagranicznymi - liczne projekty gier poświęconych wiodącej tematyce ulicznego życia - urban reality. Podczas udzielonego wywiadu Pan Maciej Nowak rozwiał wątpliwości co do tego, czy w związku z przejęciem True Games przez KK Herbal dojdzie do emisji akcji. Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy, które odbędzie się 15 lutego w Wieliczce pod Krakowem nie będzie głosowało nad uchwałami dotyczącymi emisji, co oznacza, że przejęcie nastąpi bez dodruku nowych akcji co jest sytuacją niezwykle rzadką jeśli chodzi o odwrotne przejęcia w ogóle. Stwarza to szerokie możliwości wzrostu kapitalizacji spółki na drodze pomnażanej wartości akcji, bez dodruku. Wywiad z Panem Nowakiem dostarczył także informacji o tym, że osoby powiązane z Movie Games kontrolują spółkę, co wskazuje na to, że najpóźniej 15 lutego ujawnią się tutaj następni akcjonariusze, których głosy zdecydują na najbliższym Walnym Zgromadzeniu o finalizacji odwrotnego przejęcia i przegłosowaniu wszystkich uchwał. Z zakupionych jak dotąd w pierwszej połowie grudnia - pakietów, przejęto około 40 proc. KKHerbal od poprzednich głównych akcjonariuszy spółki zajmującej się wtedy jeszcze handlem suplementami. Wśród nowych akcjonariuszy powiązanych z Movie Games, ujawnili się jak dotąd Pan Maciej Nowak, prezes Road Studio oraz Pan Kamil Gaworecki, prezes Movie Games Mobile. Wiemy także, że akcje KKH były skupowane bezpośrednio z rynku przez Panów Nowaka i Gaworeckiego. Duet posiada na tę chwilę około 20 procent akcji spółki. Pozostałe przejęte w grudniu około 20 procent pozostaje niewyjaśnione w kontekście docelowego ich odbiorcy, który ujawni się najprawdopodobniej już niebawem.
Około północy w dniu 26.01 Pan Wojciech „Sokół” Sosnowski opublikował w swoich mediach społecznościowych zdjęcia z szanowanej gry GTA Vice City, której fabuła rozgrywa się wokół historii związanej z biznesem narkotykowym na terenie fikcyjnego miasta Vice City. Gangster Simulator zaoferuje podobne motywy jednak w ujęciu bardziej technicznym z rozszerzeniem możliwości o inne aktywności z życia kryminalnego. Gangster będzie zawierał znacznie więcej usprawnień i możliwości w stosunku do gry Drug Dealer Simulator. W najnowszej produkcji True Games w stosunku do DDS będzie dodana możliwość poruszania się pojazdami, handel bronią i narkotykami w darknecie, ściąganie haraczy, obstawianie zakładów bukmacherskich, a także lepsza mechanika używania broni z perspektywy pierwszoosobowej. Pan Sosnowski opublikował właśnie na swoim instagramie zdjęcia z gry GTA i przedstawił pastisz stylizując się na głównego bohatera z podpisem „To nie gra, to życie”. Mottem studia True Games jest sformułowanie: „Prawdziwe życie, prawdziwa gra”. Można uważać to za wyrażenie sentymentu, ale i tematyczne nawiązanie do projektu w którym sam ma do odegrania istotną rolę, jako akcjonariusz i współtwórca będącego jeszcze poza giełdą True Games SA. Zachęcam do śledzenia profili społecznościowych Pana Sosnowskiego tak na facebooku jak instagramie. Artysta już zapowiedział wstępnie promocję gry Gangster Simulator w ramach swojej marki PROSTO. oraz chęć doinwestowania True Games, gdyby projekt tego wymagał. Przypuszczalnie PROSTO. zaoferuje serię ubrań i gadżetów, a może także Pan Sosnowski będzie miał udział w pracach nad ścieżką dźwiękową do gry. Warto jednak pamiętać, że premiera gry Drug Dealer Simulator w kwietniu 2020, doprowadziła do wzrostu notowań grupy Movie Games z poziomiu około 30 pln do około 140 pln. (Powyżej 300% w kilka miesięcy) Opublikowanie dema DDS na platformie Steam, było znakomitym sposobem promocji tego produktu wśród graczy. Zaraz po opublikowaniu dema, akcje Movie Games wzrosły na wartości około 100 procent tylko do samej daty premiery i następnie od momentu wystawienia produktu DDS do sprzedaży na platformie Steam, zwiększyły swoją wartość o kolejne 100 procent, jednak w tym momencie gra Gangster Simulator, zawierająca szerszy wahlarz możliwości kryminalnych w rozgrywce oraz lepiej dopracowaną mechanikę jest promowana przez jednego z najbardziej cenionych artystów wśród młodego pokolenia. Ostatnia solowa płyta Pana Sosnowskiego była najlepiej sprzedającą się w pierwszej połowie roku 2019 produkcją polskiego wykonawcy.
Inwestowanie koniunkturalne wymaga wzięcia pod uwagę obecnej sytuacji mikro i makroekonomicznej, a także zmian nawyków, które zaszły w społeczeństwie. Światowy rynek gier wideo w 2020 roku zanotował rekordowe około 190 mld dolarów zysków. W następnych latach spodziewane jest zwiększenie wpływów z produkcji gier. Wpływów, które generowane są przez już blisko 3 mld osób na całym świecie okazjonalnie lub regularnie korzystających z takich form rozrywki. Rok 2021 i 2022 będą czasem w którym według wszelkich przesłanek nie uda się jeszcze w pełni przywrócić świata do stopnia otwartości, jaką pamiętamy sprzed pandemii, a nawyki społeczeństwa zostaną utrwalone. Odsetek osób korzystających z gier wideo, a szczególnie mobilnych (w 2022 planowana jest edycja Gangster Simulatora na urządzenia mobilne) będzie się zwiększał rok do roku i generował dochody przekraczające 200 mld $. Łatwo odgadnąć skąd tak znacząca ilość nowych debiutów giełdowych w branży gamingowej. To kolejka zainteresowanych po spodziewany napływ kapitału szczególnie w sektorze gamedev. Pamiętajmy, że nie wystarczy sam potencjał projektu. Najważniejszym parametrem dobrze rokującego przedsięwzięcia jest jego popularność. W kontekście uczestników projektu - True Games, jako zupełnie nowe studio, dysponujące nadzwyczajnymi instrumentami promocji (obecność topowych przedstawicieli świata hip-hopu i stojącej za nimi popularności oraz kanały dostępu, szczególnie do setek tysięcy młodzieży, która najczęściej korzysta z gier wideo, a także wykorzystanie popularności sprzedanego globalnie w kilkuset tysiącach egzemplarzy Drug Dealer Simulatora), skłania do obserwacji studia True Games w najbliższych miesiącach, zwłaszcza że poziom zaawansowania prac nad symulatorem gangstera można oszacować na bliski wyników. W serwisie Steam w którym grę można dodać na listę życzeń pomagając w promocji tej produkcji przy dacie premiery widnieje opis: dostępny wkrótce. Studio zapowiedziało także w najbliższym czasie ujawnienie kolejnych projektów.
Proszę o zgłaszanie postów uczestników wykorzystujących mój nick, lecz mających inne IP. Zarejestrowanych można także poznać po pogrubionej nazwie użytkownika. Inwestowanie na giełdzie, nie powinno opierać się na wiedzy innych. Każdy powinien dążyć do poszerzania własnej wiedzy oraz weryfikacji tego, co czyta o przedmiocie swoich inwestycji. [opublikowane przy kursie 1,90]