~Ozon_Bozon

Dywersyfikacja portfela klientów Grupy Kapitałowej Spyrosoft, a także niska ekspozycja na branże bezpośrednio narażone na negatywny wpływ epidemii koronawirusa, pozwoliły na utrzymanie stabilnej pozycji rynkowej. Kontrakty spółek wchodzących w skład Grupy z firmami z branży automotive nie zmieniły swojej wartości, ponieważ świadczone usługi dotyczą fundamentalnych elementów budujących długofalową przewagę konkurencyjną tych podmiotów (istotny udział badań i rozwoju w prowadzonych pracach) lub utrzymania kluczowych systemów zapewniających ciągłość działania i obsługi klientów. W drugim kwartale 2020r., pomimo negatywnych czynników oddziałujących na otoczenie biznesowe z powodu epidemii koronawirusa, Grupa Spyrosoft powiększyła portfolio klientów o 9 firm z następujących branż: przemysł 4.0, usługi finansowe, medycyna i usługi technologiczne. Grupa kontynuowała również rozwój spółki-córki w Wielkiej Brytanii m.in. poprzez zatrudnienie COO. W kwietniu 2020r. Grupa Spyrosoft poszerzyła swoją ofertę o usługi dla branży medycznej ze szczególnym uwzględnieniem telemedycyny. W ramach nowej oferty dział Healthcare i Life Sciences koncentruje się na rozwoju oprogramowania do urządzeń medycznych oraz ich komunikacji, budowie platform medycznych i wdrażaniu algorytmów medycznych, wspierających m.in. techniki obrazowania, rehabilitację pacjentów i analizę pomiarów medycznych. Wraz z początkiem kwietnia 2020r., zintensyfikowano działania promocyjne mające na celu pozyskanie nowych klientów. Nie rezygnując z dotychczasowych metod pozyskiwania zleceń uruchomiono kampanie marketingowe nastawione na generowanie nowych kontaktów w regionie DACH oraz Wielkiej Brytanii promując usługi dostosowane do obecnych realiów rynkowych. W drugim kwartale 2020 Grupa Spyrosoft S.A. zwiększyła liczbę współpracowników o 32 osoby, osiągając liczbę 477 współpracujących z firmą osób (według stanu na koniec czerwca 2020r.). Pomimo pozyskania nowych kontraktów kroki podjęte przez Spyrosoft S.A. w celu utrzymania dotychczasowych klientów (m.in. obniżenie stawek na czas pandemii) miały nieznacznie negatywny wpływ na jednostkowe wyniki (przychody oraz zysk brutto) firmy. Co warte podkreślenia Spyrosoft S.A. utrzymała ciągłość współpracy ze wszystkimi podmiotami, dla których świadczy usługi. Pozyskanie nowych klientów przez spółki-córki świadczące usługi o wyższej marżowości – Spyrosoft Solutions S.A. tworząca oprogramowanie wbudowane oraz Unravel zajmujący się Business i Product Design – przyczyniło się do wzrostu przychodów skonsolidowanych Grupy. Przygotowując się na ewentualny spadek zamówień w IV kwartale 2020r. i I kwartale 2021r. Grupa wdrożyła program oszczędnościowy (m.in. przesunięcie działań związanych z badaniami i rozwojem na 2021r. oraz czasowe ograniczenie programów szkoleniowych dla pracowników) skutkujący zmniejszeniem kosztów i wzrostem marży. Podsumowując drugi kwartał bieżącego roku zaobserwowano wzmożone zainteresowanie usługami Grupy przy utrzymaniu współpracy z dotychczasowymi klientami, co w połączeniu z wprowadzeniem nowych typów usług oraz kanałów pozyskiwania zamówień przy założeniu niepogarszających się w sposób znaczący czynników otoczenia biznesowego daje podstawy do optymistycznych prognoz na drugie półrocze 2020 roku oraz rok 2021.

Dodaj odpowiedź

Temat postu jest wymagany. Temat postu może zawierać min. 2 znaki. Temat postu może zawierać max. 72 znaki.
Treść postu jest wymagana. Treść postu może zawierać min. 2 znaki.
Pole Autor jest wymagane. Pole Autor musi zawierać min. 2 znaki. Pole Autor musi zawierać max. 30 znaków. Pole Autor może zawierać tylko litery, cyfry oraz znaki _ i -.

Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.