Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Grupa Amica zanotowała w 2019 roku 3.023,3 mln zł sprzedaży (+3% rdr), co przy wzroście marży EBITDA o 3 pkt. proc. pozwoliło na wypracowanie 222,2 mln zł wyniku EBITDA (+8%) oraz 144,5 mln zł zysku brutto (+6%). O blisko 5% wzrosła sprzedaż w Polsce, która odpowiadała za 27% obrotów Grupy. Największym rynkiem pozostała Europa Zachodnia (40% sprzedaży, +2% rdr), a trzecim regionem – Wschód (17%, +5% rdr). Kraje skandynawskie odpowiadały za 8% sprzedaży (stabilnie rdr), a region Południe – za 7% łącznych obrotów grupy (wartościowo +7% rdr).
- Przed rokiem wyraziłem przekonanie, że rok 2019 pozwoli wzmocnić pozycję Grupy Amica na rynkach międzynarodowych. Podsumowując rok 2019 mogę stwierdzić, że w większości zrealizowaliśmy nasze zamierzenia, osiągnęliśmy wzrost sprzedaży i zysków oraz znacznie zwiększyliśmy sprzedaż kuchni, piekarników i płyt grzejnych, które to produkty stanowią w dużej mierze o sukcesie Amiki – wskazuje Jacek Rutkowski, prezes zarządu Grupy Amica.
link