Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
W I połowie 2019 r. przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej TIM wyniosły 417,7 mln zł, tj. o 6,5% więcej niż w analogicznym okresie 2018 r. To najlepsze pod względem przychodów I półrocze w historii Grupy. Temu rekordowi towarzyszy równie imponujący wynik EBITDA (niemal 24,8 mln zł, tj. aż +78,1% rdr.) oraz prawie 8,5 mln zł zysku netto (+27,2% rdr.). Już 1/3 przychodów 3LP SA z usług logistycznych pochodziła w I półroczu 2019 r. od podmiotów spoza Grupy TIM.
Dynamika wzrostu obrotów TIM-u, odpowiadającego za 90% przychodów Grupy, była zbliżona do dynamiki całej Grupy (+6,1% rdr.), co zaowocowało także najwyższymi w historii spółki przychodami ze sprzedaży za I półrocze – ponad 376,1 mln zł, z czego 70,1% wygenerował kanał e-commerce. Jednostkowa EBITDA wzrosła o 179%, do 18,5 mln zł.
Zysk na sprzedaży TIM SA wzrósł aż o 265% rdr., osiągając 15,3 mln zł i to pomimo wysokiej konkurencji na rynku.
– To efekt przede wszystkim procentowej marży brutto, wyższej o 2,35 punktu procentowego niż przed rokiem – wyjaśnia Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA. – Cieszy nas także stale rosnąca (na koniec czerwca 2019 r. wyższa o 10,2% od stanu na koniec czerwca 2018 r.) liczba klientów kluczowych, a więc realizujących sprzedaż wyższą niż 1500 zł miesięcznie w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Niemal równie szybko (o 9,5%, porównując koniec czerwca 2019 r. i czerwca 2018 r.) wzrosła także liczba lojalnych klientów, a więc takich, którzy w ostatnich 12 miesiącach dokonali zakupów w co najmniej sześciu z nich. Grono regularnie korzystających z naszej platformy TIM.pl jest zatem coraz większe – dodaje Krzysztof Folta.
link