Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
@asiorku
https://biznes.interia.pl/wiadomosci/news/najstarsza-polska-fabryka-lokomotyw-ma-nowego-wlasciciela,2606899,4199
Jak widzisz jednak to nie NEWAG zakupił Fablok.
NEWAG buduje nowoczesne i wydajne moce produkcyjne, a w remont i modernizację Fabloku będzie trzeba duuużo włożyć. Ostatnio NEWAG stawia na wydajność i nawet nie stanął do przetargu na przegląd lokomotyw SM42 produkowanych w Fabloku, chociaż dotychczas obsługiwał 100% takich serwisów. Jego pierwszą ofertę odrzuciło PKP IC a teraz nacięło się na inną ponad budżetem.
Jest to zmiana strategii, czy mały myk z zakupieniem Fabloku przez inny podmiot? Bo ów inny podmiot firma Martech Plus z Rudy Śląskiej mówi tak: "nie wykluczyła pozyskania wiarygodnego partnera do zwielokrotnienia skali przedsięwzięcia"...
A będzie trzeba bo majątek jest obiecujący: "ok. 20 hektarów terenów przemysłowych i kilkanaście tysięcy metrów kwadratowych hal wraz z wyposażeniem", ale zarazem 65 mln długów wobec 200 wierzycieli.
Przypomnę że nowa hala NEWAG-u to 10.000 m2 - niewiele mniej.
Dodatkowo p. Jakubas powiedział, że nie kupił Pesy, bo skala ich zobowiązań i kar była niemożliwa do oszacowania. A tutaj w zasadzie wiemy, co jest. Tylko pytanie, czy w obliczu budowy nowoczesnej nowej hali o podobnej wielkości NEWAGowi to będzie w ogóle do czegokolwiek potrzebne, skoro chce się skupić na budowie nowoczesnych własnych lokomotyw ich leasingowaniu, a nie serwisowaniu starych od innego producenta.
Biznesowo produkcja nowych Griffinów i Dragonów 2 jest zdecydowanie lepsza niż serwisowanie SM42 po prośbie i z ciągłymi fochami PKP IC.