Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Przesyłam odpowiedzi na Pańskie pytania, udzielone przez Pana Wojciech Kocikowskiego, wiceprezesa zarządu Amica S.A. ds. finansowych i kontrolingu.
Czy robiliście Państwo aktualną wycenę spółki Sideme oraz jakie Amica odnosi w związku z jej kupnem korzyści finansowe.
Obecnie wciąż trwa proces dostosowywania Sideme do naszych standardów, co powinno doprowadzić już w przyszłym roku do istotnie wyższego, pozytywnego wkładu marży Sideme w wynik Grupy Amica. Obszary wymagające poprawy to głównie rentowność sprzedaży, ale również serwis, logistyka oraz zarządzenie ryzykiem walutowym. Jesteśmy przekonani że zakup Sideme był właściwym krokiem w realizacji strategii HIT 2023, która zakładała dywersyfikację sprzedaży poprzez rozwój w Europie Zachodniej. Francja jest tam jednym z kluczowych rynków i bez akwizycji Sideme nie moglibyśmy osiągnąć obrotów na poziomie 70-80 mln EUR i sprzedaży produktów za około 15 mln euro – a takie wyniki osiągniemy w roku 2018. Po poprawie obszarów o których wspomniałem wcześniej, inwestycja w Sideme (skądinąd niewielka, bo wynosząca nieco ponad 5 mln EUR) z pewnością będzie wykazywać jeszcze wyższą stopę zwrotu.
Czy Amica rozważa w ramach działalności spółki Sideme rozszerzyć asortyment - czyli nie tylko sprzęt AGD.
Sprzęt AGD to jedyny obszar działalności Sideme i nie zamierzamy tego rozszerzać.
Czy Amica otrzymała propozycję współpracy lub utworzenia spółki (np. odsprzedaży części udziałów) jeśli chodzi o spółkę Sideme - np. producenta lub dystrybutora sprzętu RTV i czy w ogóle jest takową współpracą zainteresowana.
jw.