Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Międzynarodowy sektor leasingu samolotów nie jest już darem zachodnich graczy, gdyż chińskie banki - z BOC, HNA Group, BOCOM i CMBC - stały się czołową firmą na rynku od ponad dziesięciu lat.
W 2016 r. Było ponad 50 chińskich firm leasingowych. W tym roku liczba ta jest zbliżona do setki "- powiedziała Badelska AeroTime.
Jest oczywiste, że z większością nowych najemców pochodzących z Chin są to te, które mają największy wpływ na rynek, uważa Domas Girtavicius, prezes Aviaam Financial Leasing China , joint venture między Aviaam Leasing a Henan Civil Aviation Development i Inwestycyjnej (HNCA).
"Największe chińskie banki państwowe, które są jednocześnie największymi bankami na świecie pod względem kapitalizacji (według S & P, trzy z czołowych banków mają maks. Kapitały rynkowe przekraczające 300 mld dolarów), robią wszystko, co więcej" - mówi Domas Girtavicius. "Wszyscy zaczęli w Chinach, gdzie mają oczywistą przewagę, a potem zaczęli szukać transakcji za granicą".
https://www.aerotime.aero/en/aviation-finance/finance/20169-chinese-lessors-and-their-search-for-expertise?v=amp