Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Myślę że się trochę zagalopowałeś ;). Są innę dużo tańsze metody kierowania kursem (szczególnie na spółkach o takiej płynności) niż przegrywać specjalnie przetargi. Co do przetargu to sądzę że Newag nie miał za dużo do powiedzenia w tej ofercie. W tym konsorcjum pozycje dominujacą miał zdecydowanie Siemens. Widocznie nie był zainteresowany tym przetargiem inaczej cena oscylowała by w pobliżu ceny Alstomu ( podobna wysoka półka produktowa). Jakbym miał wyciągnąć jakieś negatywne wnioski z tego przetargu to niestety potwierdził on że żaden z polskich producentów nie jest jeszcze gotowy na samodzielne wyprodukowanie składów metra. Bardzo ważnym przetargiem będzie następny przetarg na lokomotywy dla PKP Intercity. Tu Newag posiada produkt wysokiej klasy, ma doświadczenie i odnoszę wrażenie że jest zdeterminowany rozwinąć tą gałąź produkcji poprzez wygrane przetargi. Jezeli w tym przetargu przedstawi ofertę z "kosmosu" to będzie znak że cos nie tak funkcjonuje w firmie (marketing ? kosztorysowanie?) pozdrawiam