Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Gecas jest jedną z najwiekszych firm leasingowych i z tego czerpie korzysci zarabiając na leasingu samolotów wiec nie rozumiem pierwszego pytania . Aviaam korzystała z finansowania od spółki zależnej od Gecas PK AirFinance .Przy sprzedaży kredyt z PK AirFinance który miała Aviaam przeszedł na Gecas bo Gecas korzysta z tego samego finansowania .
Nie rozumiem również drugiego . Sorry Lotek jesli uwazasz że czaruje to nie czytaj ze zrozumieniem .To co napisałem rozumiem tak, Samoloty wg rocznika warte ok 100 mln USD i tyle lub 10% mniej zapłaciła Aviaam za 4A321 ( gdzie jest napisane że kupiła za 50% ich wartości mogła kupic 10 % taniej ponieważ samoloty z rodziny A320 w 4q 2016 roku podrożały o 10 % ) .Latwo policzyc że skoro 4 samoloty kosztują 100 mln USD to dwa samoloty kosztują 50 mln USD tyle co kredyt udzielony na zakup samolotów przez PK AirFinance ( O tyle wzrosły kredyty i pożyczki w 2 Q 2016 po zakupie 4A321 ) Zatem 2 samoloty stanowiły wartośc kredytu .Finansowanie obce stanowiło 50 % wartości samolotów a pozostałe 50 % finansowania na zakup 4 A321 pochodziło ze środków własnych Aviaam Czyli Aviaam sprzedając 4 samoloty spłaciła 190 mln PLN kredytu i odblokowa 190 mln pln środków własnych . Nie wiem gdzie tu są czary .Koniec . Kropka .