Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Jak wiemy z komunikatu Aviaam sprzedała wszystkie cztery samoloty . Z raportu z zakupu tych samolotów z maja 2016 roku wiemy Grupa zakończyła transakcję zakupu samolotów i dzierżawy i wydała A321 samolot w leasingu operacyjnym długoterminowego do Small Planet Airlines, europejskiego przewoźnika. Nabycie statku powietrznego została przeprowadzona przy wsparciu i finansowane przez wiodącego dostawce i aranżera finansowania aktywów opartych komercyjnych samolotów - PK AirFinance, spółka zależna od GE Capital Aviation Services.
Pisałem już tym że kredyt który został zaciągnity na te samoloty w PK AirFinance był na kwote 198mln PLN co stanowiło 50% wartości zakupionych 4 A321 . Pytanie pozostawało jak Avia sprzedała samoloty które były obarczone kredytem .Rozwiązanie jest bardzo proste przed sprzedażą właścicielem tych 4 A321 była cółka spółka z Irlandii Aviaam B10 LTD . Jesli spojrzymy że obecnym włascielem 2 samolotów A321 SP-HAW i SP-HAZ stał sie GE Capital Aviation Services to wyglada że Aviaam poprostu oddając GECAS 2 samoloty spłaciła kredyt 198 mln PLN natomiast pozostałe dwa sprzedała z wolnej reki innej spółce z Irlandii zależnej od SMBC .