~dovado

Jak wiemy Aviaam wykazała stratę przy jednoczesnym wroście kapitałów własnych .Kapitały własne wzrosły o  26 mln i jak zauważył OBS w raporcie zysku i strat w  euro jest wpisana  strata a powinien być zysk bo zysk a nie strata z przeszacowania zaksięgowany  jest w bilansie w euro Jednak tak duży wzrost wartości floty  z perspektywy samego   przeszacowania  samolotów jest nie możliwy Wg mnie co już tłumaczyłem zysk spółki był nie w gotówce tylko w samolotach. .Dotyczy to Bombardiera Challenger 850 (LY-ZAB)   którego Avia nie zakupiła a przejeła 100% udziaływ  Regional Charter Capital Ltd Bermud   której była tylko 50% udziałowcem  napewno udziały w tej spółce  posiadało  SPA dlatego niższe przychody z leasingu z Polski w 4 q przy tej samej liczbie pracujacych samolotów w SPA Polska co w 3q.Drugim samolotem który pojawił się w spółce w 4q bez zakupów jest Boeing 737-500 (LY-KLJ) We wrześniu a więc w chwili kiedy Aviaam pośredniczyła w sprzedaży 2 A321 z Aerofloty dla Darta pojawiła się informacja o dodaniu do końca roku średniego samolotu do obsługi klasy biznesowej a więc już wtedy musiano wiedzieć  że Dart nie będzie potrzebował  średniego Boeinga bo otrzyma 2 dwa razy większe A321 i i może go przekazać w zamian za pośrednictwo . Obydwa te samoloty poszły od razu we wzrost  kapitał własne gdyż  nie są na sprzedaż tylko do wynajęcia obsługiwane jak pozostałe dwa Bombardiery w http://www.klasjet.aero/en/page/our-fleet 
Trzecim samolotem jest Boeing 737 UR-CGZ  otrzymany od córki Dikkys Investment  pomimo iż w dokumentach cargo przy odbieraniu przesyłki od Transareo widniało 10 mn $ zaksięgowano jego wartość tylko na  2 mln $ pewno dlatego że przejęta spółka Dikkys w marcu 2016 roku oprócz Boeinga  została przyjęty z papierami dłużnymi Dlug został spłacony w 4q było to  3mln$ które poszły w stratę  w rachunku zysku i strat ale Aviaam na tym zarobiła bo zaksięgowała  10mln $.w kapitałach własnych z przeszacowania wartości przejętego Boeinga .Niestety przy takim księgowaniu wzrostu wartości floty który rzeczywiście był zarobkiem firmy nie przeszedł przez rachunek zysku zgodnie z ich metodą księgowania wzrost wartości floty poszedł we wzrost  kapitałów własnych.

Dodaj odpowiedź

Temat postu jest wymagany. Temat postu może zawierać min. 2 znaki. Temat postu może zawierać max. 72 znaki.
Treść postu jest wymagana. Treść postu może zawierać min. 2 znaki.
Pole Autor jest wymagane. Pole Autor musi zawierać min. 2 znaki. Pole Autor musi zawierać max. 30 znaków. Pole Autor może zawierać tylko litery, cyfry oraz znaki _ i -.

Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.