Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Fakt, mają często oddzielne budżety np. Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa lub regionalne w ramach RPO czy Ministerstwa Rozwoju na innowacje. Ponadto budżety bezpośrednio kontraktowane w ramach sieci TEN-T. Częścią wspólną jest reindustrializacja, w tym modernizacja linii i taboru. To w zasadzie truizm. Ale warto przypominać, bo pompka finansowa na te cele jest realna, policzalna i będzie zrealizowana w określonym czasie. Nie wszystkie przetargi Newag bedzie w stanie wygrać, ale widać, ze odzyskał zdolność wygrywania a i konkurenci nie są zainteresowani pracą na zerowych marżach. Kolejne unieważniane lub nierozstrzygane przetargi dobitnie to pokazują.
Mnie cały czas intryguje również potężny rynek Newagu dla nowych lokomotyw w tej części Europy. Remonty, to tylko łatanie braków przewoźników, a dla firm drobna kroplówka na niskiej marży. Przewiduję, że nowe lokomotywy, to będzie owo WOW, biznes lepszy niż ezt-y, i w tym upatruję dodatkowy potencjał solidnego wzrostu Newagu.
A tymczasem trwa "zdrowe" odreagowanie wzrostów, nic niepokojącego.