Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
30 września 2016
John Kasarda mówi nam więcej o ekscytujących planach stworzenia dynamicznej strefy ekonomicznej wokół Zhengzhou Xinzheng International Airport w chińskiej prowincji Henan.Olbrzymi rozwój ruchu lotniczego w Chinach doprowadził do boomu budowlanego lotniska ,Co w ciągu ostatnich pięciu lat doprowadziło do ponad 43 miliardów dolarów zainwestowananych w modernizację i rozszerzenie istniejących lotnisk i budowy nowych.
Ponad 12 mld $ jest wydatkowane w 2016 roku i oczekuje się, że roczna kwota rośnie. Administracja Lotnictwa Cywilnego Chin (CAAC) informuje, że 66 nowych linii lotniczy dołączy do roku 2021, w tym tych największych w Pekinie, Chengdu, Dalian, Qingdao,
Najbardziej dynamiczna strefa Zhengzhou
Największy i prawdopodobnie najbardziej ambitny z nich jest 415 kilometrów kwadratowych Zhengzhou Airport Economy Zone (ZAEZ) rozwijany na i wokół Zhengzhou Xinzheng International Airport (CGO), około godziny lotu z Pekinu i Szanghaju.
ZAEZ reprezentuje pionierski wysiłek współpracy między rządem centralnym Chin, prowincja Henan (105 mln mieszkańców) i mieście Zhengzhou (9 mln mieszkańców), aby wygenerować transformację gospodarczą, globalną integrację i większy dobrobyt dla województwa i jego stolicy.
Cele te są realizowane poprzez ustanowienie międzynarodowego ośrodka logistycznego powietrza w CGO, modernizacji i rozbudowy swoich pomieszczeń pasażerskich i cargo lotniczego, a także rozwijanie klastrów wokół produkcji wysokiej klasy i branż zaawansowanych usług biznesowych.
jest tworzony wraz z infrastrukturą zintegrowanego transportu powierzchniowego, instytucji edukacyjnych w zachodnim stylu i nowych ośrodków miejskich, co stanowi aerotropolis (airport-centered miejskich regionu gospodarczego), aby stać się biegunem wzrostu dla dynamicznego rozwoju gospodarczego centralnego Chin.
W ciągu niespełna sześciu latach od jej ustanowienia jako związany strefy lotniska i miasta, ZAEZ odnotowano znaczący wzrost inwestycji przemysłowych, produkcji gospodarczej i obrotów handlowych.
Prowadzącym ten wzrost jest Foxconn, producent na zamówienie iPhone Apple.
Lotnisko przyciąga niemieckich MSR Aircraft Interiors, Mooney Aircraft Manufacturing i chińsko-France General Aviation Aircraft Manufacturing podczas China Post, DHL, Prologis, TNT-Sinotrans, UPS i SF-Express są wśród 50 przewoźników ekspresowych, spedytorów i 3PL które działają w tej dzielnicy.
Także obecne są firmy e-commerce, takich jak Suning e-commerce, a Henan transgraniczna elektroniczna platforma biznesowa. B2B Zhoushi International Supply Chain Management Company wypełnia średnio 200.000 zleceń dzienny z maksymalnie 500 tysięcy zamówień na szczytowych dni.
Lotnisko znajduje się w centrum ZAEZ
Centrum ZAEZ jest Zhengzhou Xinzheng International Airport (CGO), wyznaczony jako jeden z ośmiu krajowych lotnisk wChinach Kategoria 1 .
Dziś CGO służy jako koncentrator Azji Cargolux Airlines, a także lotnisko dla China Southern i Shenzhen Airlines. Jej strategiczne położenie w centrum geograficznym panstwa Chin zapewnia liniom lotniczym najkrótszy czas przeciętnego lotu do głównych rynków krajowych, z czego do 60% można dojechać w niecałe 90 minut.
Ponad 50 linii obsługuje obecnie 97 miast z Zhengzhu w tym 17 międzynarodowych połączeń pasażerskich i 27 tras all-cargo.
Zarówno transport lotniczy i wzrost pasażerów były fenomenalne w ostatnich latach rosnące wolumeny przewozów towarowych od 85.800 do 403.000 ton rocznie w latach 2010 i 2015, gdy liczba pasażerów wzrosła z 8,7 mln do 17,3 mln w tym samym okresie.
Gdy dodamy do tego drugi nowy terminal 360,000sqm drugi pas startowy i 500.000 stóp kwadratowych urządzeń ładunkowych. Nowy terminal posiada 71 samolotów pasażerskich zatok parkingowych i dziewięć dedykowanych zatok frachtowca.
Te dodatki wprowadzają roczną liczbę pasażerów Zhengzhou Xinzheng International Airport do 29 mln, a jego ładowność do 600.000 ton.
Dodano również nowege 283,000sqm multimodalne centrum transportu zintegrowane z Terminalem 2.
.
Długoterminowy plan zagospodarowania lotniska Zhengzhou Xinzheng International Airport zakłada wzrost do pięciu pasów startowych, z których jeden będzie poświęcony ładunkom lotniczym , czterech terminali pasażerskich i towarowych dodatkowych urządzeń. Spowoduje to rozwinięcie potencjału pasażerskiego portu lotniczego 70 mln rocznie i ładunków do ponad trzech milionów ton rocznie.
AviaAM Leasing rozpoczęła rownież wsółprace z Henan Lotnictwa Cywilnego Investment Company .HNCA jest przedsiębiorstwem państwowym .Prowadząc misję rozwijania Zhengzhou KompleksowejExperimental Strefy HNCA koncentruje się na rozwoju przemysłu lotnictwa , wspieranie transformacji i modernizacji Centralnej Chinskiej Strefy Ekonomicznej przyśpieszajac restrukturyzacjię linii lotniczych. I tak w dziedzinie finansów( "Sprzedż i leasing zwrotny 4 nowych samolotow ) przez siostre spółke Avia Solutions Group MRO samolotów lotnictwa, turystyki i innych pokrewnych branż Z lotnisko w Zhengzhu bedzie można latać również do Moskwy gdzie działalność rozpoczął IV międzynarodowy port lotniczy w Moskwie, Spółka ma także zaplecze techniczne w Chinach i Azji Południowo-Wschodniej, gdzie rozpoczęła działalność spółka zależna od spółki ASG FL Technics w Indonezji, Avia Solutions Group w Bangkoku otworzyła biuro w Azji, w mieście Zhengzhou ustanowiono siedzibe dla spółki córki leasingu samolotów AviaAM leasing Chin która otrzymała certyfikat na handel i leasing w CHRL.