~Mortal

Milkpol ma niższe przychody, ale i mniejszą stratę; otwiera własne sklepy

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
Data: 15-02-2016, 10:55
Milkpol zanotował w czwartym kwartale 2015 roku niższe przychody ze sprzedaży, ale też mniejszą stratę netto. Podobnie było w całym 2015 roku. Spółka pod koniec ubiegłego roku otworzyła własne sklepy.
Milkpol zanotował w czwartym kwartale 2015 roku stratę netto w wysokości 191 tys. zł wobec straty netto w wysokości 217 tys. zł rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży spadły o 0,7 proc. do 5,28 mln zł z  5,32 mln zł rok wcześniej.
- Na wysokość straty netto zanotowanej w czwartym kwartale 2015 roku w szczególności wpływ miał wzrost podaży mleka w skupie o 2,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego oraz niekorzystne ceny sprzedaży mleka i śmietany do dalszego przerobu – wynika z raportu rocznego spółki.
W całym 2015 roku Milkpol zanotował stratę netto w wysokości 220,5 tys. zł wobec straty netto w wysokości 1,04 mln złotych rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży w 2015 roku spadły do 21,27 mln zł z 23,1mln zł rok wcześniej.
Milkpol podał też w raporcie, że wdrażana i w części realizowana strategia rozwoju skoncentrowana jest głównie na dalszym zwiększaniu zasięgu sprzedaży oraz na rozwijaniu już istniejących kierunków dystrybucji wyrobów własnych.
Od stycznia 2015 roku wdrażana jest strategia zmiany struktury sprzedaży, polegająca na produkcji wyrobów również pod marką własną sieci handlowych.
- W oparciu o ramową umowę handlową zawartą przez spółkę z kontrahentem, podmiotem z siedzibą w Polsce południowo-wschodniej, będącym właścicielem ogólnopolskiej sieci handlowej, spółka produkuje i dostarcza produkty pod marką własną kontrahenta - jogurt naturalny w różnych gramaturach i „twaróg sernikowy” – czytamy w raporcie.
W związku z realizacją działań mających na celu zwiększenie wielkości oraz dywersyfikację kanałów sprzedaży wyrobów spółki, w dniu 7 listopada 2015 roku Milkpol otworzył w Andrespolu, w województwie łódzkim, pierwszy sklep firmowy, a w dniu 12 grudnia 2015 roku - w Łodzi, drugi sklep firmowy pod nazwą „Delikatesy Nabiałowe”, w lokalach podnajętych, w ramach prowadzonej współpracy, od renomowanej spółki z branży wędliniarskiej z siedzibą w województwie łódzkim.
Milkpol podał też, że planowane jest rozwijanie portfolio produktów zgodnie z kierunkiem koncentracji produkcji oraz zapotrzebowaniem rynku.
- Duży nacisk położony na optymalizację kosztów produkcji oraz procesów technologicznych, a także usprawnienie procesów wewnątrz organizacyjnych, powinien przynieść wymierne korzyści finansowe – podaje spółka.
Ponadto, Milkpol rozwija wdrożoną w styczniu 2014 roku nową politykę współpracy z dostawcami mleka, mającą na celu ugruntowanie stabilnej relacji dostawców ze spółką oraz rozwój ich gospodarstw przekładający się na ilość i jakość dostarczanego surowca.
Na koniec grudnia 2015 roku Milkpol zatrudniała w przeliczeniu na pełne etaty 69 osób.

Dodaj odpowiedź

Temat postu jest wymagany. Temat postu może zawierać min. 2 znaki. Temat postu może zawierać max. 72 znaki.
Treść postu jest wymagana. Treść postu może zawierać min. 2 znaki.
Pole Autor jest wymagane. Pole Autor musi zawierać min. 2 znaki. Pole Autor musi zawierać max. 30 znaków. Pole Autor może zawierać tylko litery, cyfry oraz znaki _ i -.

Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.