Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Zarządzany przez MCI Capital TFI S.A. (Grupa Kapitałowa Private Equity Managers S.A.), fundusz Internet Ventures FIZ oraz park technologiczny YouNick zainwestowali w firmę Spark Software, będącą nowym biznesem pomysłodawcy e-supermarketu Frisco.pl. Do grona inwestorów dołączyli również aniołowie biznesu, m.in.: Sebstian Siemiątkowski założyciel miedzynarodowego systemu e-płatności Klarna.com oraz Andrzej Targosz, prezes Fundacji Proidea i organizator konferencji Bitspiration. Inwestycja założycieli, funduszy oraz aniołów biznesu zakłada dofinansowanie przedsięwzięcia łączną kwotą ok. 3 mln zł.
Powstała w styczniu br. spółka Spark Software pracuje nad platformą mobilną, która ma szansę zrewolucjonizować globalne zakupy offline i online produktów FMCG. Unikalny na skalę światową projekt polskich przedsiębiorców po raz pierwszy bezpośrednio połączy konsumentów z producentami towarów szybkozbywalnych. Firma zapowiada, że gotowy produkt pojawi się na rynku najpóźniej w 2016 r. Testowe wdrożenia systemu w wybranych sieciach handlowych w Polsce rozpoczną się natomiast już na początku września tego roku. Spark Software wyposaży klientów w specjalną aplikację mobilną, z której będzie można korzystać zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i internetowych. W tych pierwszych poza rabatami za lojalność i spersonalizowanymi promocjami zyskamy także na wygodzie i oszczędności czasu przy sklepowych kasach. Zeskanowane telefonem towary będą trafiały prosto do toreb czy wózków, a przejście przez specjalnie dedykowaną bramkę z beaconami automatycznie uruchomi procedurę zapłaty. Polska branża FMCG jest dla pomysłodawców projektu jedynie pierwszym krokiem w międzynarodowej ekspansji. Jeśli platforma spełni oczekiwania rynku, firma ma szansę stać się w tym sektorze globalnym potęgą.
Dotychczas, jeśli klient np. raz w miesiącu kupował Vizir, to producent proszku, koncern Procter&Gamble, nie posiadał takiej informacji. Dzięki naszemu produktowi nie tylko uzyska taką wiedzę – oczywiście bez danych osobowych, ale będzie mógł również odwdzięczyć się konsumentowi za jego lojalność przygotowanymi specjalnie dla niego rabatami i promocjami – wyjaśnia Witold Ferenc, prezes zarządu Spark Software.
Dzięki zastosowaniu naszego rozwiązania skorzystają wszystkie strony transakcji. Uciążliwe dla wielu osób, powtarzalne zakupy produktów FMCG staną się wygodniejsze, przyjemniejsze i przede wszystkim tańsze. Producenci otrzymają proste i skuteczne narzędzie, które pozwoli na zautomatyzowaną personalizację sprzedaży – do poziomu indywidualnego konsumenta. Co ostatecznie przełoży się na niższe koszty oraz wyższą efektywność działań marketingowych poszczególnych marek i brandów. Digitalizacja handlu offline opłaci się z pewnością również tradycyjnym sieciom handlowym, skracając np. kolejki przy kasach – dodaje Witold Ferenc.
Inwestycja w Spark Software to kolejny projekt realizowany wspólnie z Krajowym Funduszem Kapitałowym (KFK), który w roli współudziałowca kilkunastu funduszy inwestycyjnych typu venture capital, wspiera inwestowanie w młode polskie firmy napotykające na barierę finansowania swego rozwoju ze względu na wczesny etap działalności operacyjnej i niepewność odnośnie efektu ekonomicznego.