~xxx

http://biznes.trojmiasto.pl/Balticon-i-gdynski-port-stworza-zaplecze-kolejowe-n63844.html

Balticon, operator ruchu kontenerowego i Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA stworzą zaplecze kolejowe dla nowego Centrum Logistycznego w gdyńskim porcie. Już podpisano list intencyjny w tej sprawie. Centrum powstanie w pobliżu dwóch terminali kontenerowych BCT i GCT.
W ramach porozumienia z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, Balticon SA zobowiązał się do intensywnego wykorzystania zaplecza kontenerowego nowego centrum.
fot. materiały prasowe
W ramach porozumienia z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, Balticon SA zobowiązał się do intensywnego wykorzystania zaplecza kontenerowego nowego centrum.
Powstające Centrum Logistyczne
Powstające Centrum Logistyczne

Zgodnie z porozumieniem, gdyńska firma Balticon zobowiązała się do długoletniej dzierżawy terenu oraz zbudowanej przez zarząd portu w Gdyni infrastruktury. Spółka zapewni też obsługę serwisową kontenerów wszystkich klientów gdyńskiego centrum logistycznego. Inwestycja ma na celu skupienie w jednym miejscu operatorów logistycznych, firm spedycyjnych oraz przedsiębiorstw oferujących usługi depot. Takie rozwiązanie pozwoli na znaczne zmniejszenie kosztów obsługi kontenerów oraz skrócenie czasu ich transportu.

- Dostrzegamy konieczność budowy centrum logistycznego i olbrzymie znaczenie tej inwestycji dla regionu, dlatego też chcemy partycypować w jego powstaniu i późniejszym rozwoju. Podpisanie listu intencyjnego z ZMPG SA daje Balticonowi duże możliwości zagospodarowania infrastruktury kolejowej na dzierżawionym terenie oraz prawo do serwisowania kontenerów dla klientów nowej inwestycji - mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA. - Nasi wieloletni gdyńscy partnerzy: armatorzy APL, CMA CGM i OOCL sygnalizowali nam zapotrzebowanie na obsługę dodatkowego wolumenu kontenerów w ruchu kolejowym. Cieszymy się, że będziemy mogli szybko i profesjonalnie odpowiedzieć na ich potrzeby związane z intensywnym rozwojem przewozów kolejowych w rejonie Portu Gdynia.

Ta inwestycja wpisuje się w główne kierunki rozwoju portu, które związane są z obsługą drobnicy w kontenerach, na promach i statkach ro-ro. Posiadane tereny pod inwestycje w sferze logistyki zlokalizowane w Porcie Zachodnim stanowią o atrakcyjności portu dla wciąż rozwijającej się w tym obszarze bazy klientów i inwestorów. Wśród nich są dziś oprócz Balticon SA m.in. Rolls-Royce, Terramar Spedycja Międzynarodowa, Morska Agencja Gdynia, MOSTVA, BCT. Planowane nakłady inwestycyjne zarządu portu na lata 2012-2014 to ponad 450 mln zł. Inwestycja w zaplecze kolejowe dla nowego centrum logistycznego pochłonie około 13,5 mln zł.

- Powstanie centrum logistycznego w znaczący sposób wpłynie na wzrost zainteresowania armatorów naszymi usługami. Z kolei współpraca z naszym wieloletnim partnerem - Balticonem, największym w Polsce dostawcą serwisu kontenerowego - pozwoli na dalszy wzrost dostępności portu od strony zaplecza. Zamierzamy zrealizować tę inwestycję jak najszybciej, by przystąpić do efektywnej eksploatacji nowego centrum logistycznego - mówi Janusz Jarosiński, prezes zarządu ZMPG SA.

Dodaj odpowiedź

Temat postu jest wymagany. Temat postu może zawierać min. 2 znaki. Temat postu może zawierać max. 72 znaki.
Treść postu jest wymagana. Treść postu może zawierać min. 2 znaki.
Pole Autor jest wymagane. Pole Autor musi zawierać min. 2 znaki. Pole Autor musi zawierać max. 30 znaków. Pole Autor może zawierać tylko litery, cyfry oraz znaki _ i -.

Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.