Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
W ramach DG (PIT na zasadach ogólnych, VAT metoda kasową) świadczę usługi szkoleniowe. Szkolenia prowadzone są w wynajętych salach, z reguły wiążą się z poczęstunkiem (przerwy kawowe + obiad). Bardzo często zarówno wynajem sali jak i usługi gastronomiczne wykupuję od tego samego podmiotu. Są one wówczas zazwyczaj ujęte na jednej fakturze zakupu (jako odrębne pozycje). Problem w tym, że o ile od ceny usługi wynajmu sali szkoleniowej mogę odliczyć VAT, o tyle w przypadku usług gastronomicznych odliczenie takie nie przysługuje (art. 88, ust. 1, pkt 4, lit. b ustawy o VAT).
Jak w związku z powyższym powinienem zaksięgować taką fakturę w KPiR? Jako jeden wpis, czy jako dwa odrębne wpisy (wynajem sali + gastronomia)?
Oba wydatki będą księgowane w kolumnie 13 księgi, z tym że usługa gastronomiczna, jako nie objęta odliczeniem VAT będzie księgowana w kwocie brutto (jeśli się nie mylę?).
Bardzo proszę o poradę.
Czytaj więcej na Infor.pl: http://forum.infor.pl/topic/157867-jak-zaksięgować-fakturę-w-kpir/#ixzz2aPiM8kwW