Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Wiceprezes Emperii: Nowe Stokrotki mogą powstawać obok Biedronek
www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
19-10-2012, 11:17
Formuła supermarketowa staje się dziś komplementarna do formuły dyskontowej. Dlatego nie wykluczamy lokalizacji nowych sklepów Stokrotka tuż obok Biedronek - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki i wiceprezes Emperii.
Dariusz Kalinowski zwrócił uwagę, że za naszą zachodnią granicą, często przy parkingach, przy których jest Aldi i Lidl znajduje się jest supermarket, bo on daje konsumentowi ofertę, której potrzebuje, a które nie otrzymuje od tamtych sklepów. - Na przykład hard dyskont Aldi ma tylko produkty swojej marki własnej i całą strategię skupia na niskiej cenie. Tymczasem w wielu kategoriach chcemy mieć dobry produkt, na przykład mięso, wędliny, owoce. Chcemy, by wędlina pochodziła od producenta lokalnego. To są kierunki, które pozwalają dzisiaj budować sprzedaż supermarketową - mówi Dariusz Kalinowski.
- Formuła supermarketowa staje się dziś komplementarna do formuły dyskontowej. My już coraz częściej zaczynamy postrzegać lokalizacje dyskontowe jako te, które pomagają nam zarabiać większe pieniądze - dodaje.
Spółka nie wyklucza, że będzie można spodziewać się lokalizacji nowych Stokrotek obok Biedronek.
- Dla nas większym problemem może być Biedronka oddalona od naszego supermarketu 2 km, niż na przykład 100 metrów. Bo klienci mogą pojechać tam i niekoniecznie będą chcieli jeszcze pojechać do Stokrotki, ale jak już wejdą na jeden parking, to podzielenie zakupów staje się naturalną rzeczą. A my potrafimy przyciągnąć konsumentów wieloma elementami - mówi prezes Stokrotki.
Podkreśla, że jako spółka, która jest 10-krotnie mniejsza od Biedronek, Stokrotka próbuje wykorzystać swoje słabe strony jako element przewagi. - Czy Biedronka potrafi sprzedawać lokalne produkty? Przy tej skali działalności i centralnej dystrybucji raczej nie - mówi Dariusz Kalinowski.
- Definiujemy sobie te cechy, które mają nas wyróżniać od Biedronki. Ta sieć stale poprawia jakość swojego asortymentu, zbliżając się w kierunku supermarketu. To jest dla nas główne wyzwanie - aby z jednego strumienia konsumentów uzyskać zadowalającą sprzedaż mając sklepy w tym samym miejscu - dodaje.