Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Witam, zacznę od tego, że dostałem propozycję współpracy z jedną z firm...mniejsza o to z jaką...pod warunkiem podjęcia własnej działalności gospodarczej. Mowa tu o świadczeniu usług managerskich w jednej z restauracji. Nie ukrywam, że jestem laikiem w tym temacie bo do tej pory pracowałem na zleceniu bądź umowie o prace. Zakładam ten wątek bo chciałbym się dowiedzieć kilku zdaje mi się ważnych rzeczy bo pomimo przestudiowania całej masy artykułów nie bardzo potrafię poskładać polskie prawo podatkowe w jedną całość...pewnie z czasem do tego dojdę ale decyzję muszę podjąć na dniach.
1. Z jakimi kosztami muszę się liczyć rejestrując firmę?
2. Czy firma musi być zarejestrowana w miejscowości, w której jestem zameldowany?
3. Jakie są podstawowe koszty prowadzenia jednoosobowej działalności - jaki VAT/ZUS?
4. Jakie koszty będę mógł odliczyć od przychodów takiej działalności? art.biurowe/odzież/technologię użytkową typu komputer itp./rachunek za tel.?
5. Czy wynajem mieszkania w miejscowości świadczenia usług jest kosztem?
6. Czy posiadając samochód zarejestrowany na siebie jako osobę fizyczną będę mógł odliczyć koszt zakupionego paliwa/napraw i innych kosztów eksploatacyjnych?
Z góry dziękuję za pomoc.